Linia flexibilă de producție a susținut schimbarea rapidă a business-ului
Front-vopsit este o apariție relativ recentă pe piața ușilor vopsite pentru mobilier. La începutul anului 2019 echipa de conducere a hotărât să renunțe la producția de mobilier și să se concentreze pe cea de fronturi. Au descoperit pe piața ușilor de mobilier o lipsă în ceea ce privește fronturile personalizate. Colaborările avute cu arhitecți si designeri de interior în timpul producției de mobilier i-a ajutat să descopere această oportunitate și să observe că cererea este mare. Ne-am întâlnit cu Alexandra Panfil, Consultant strategic la Front vopsit, care a povestit despre personalizarea mobilei cu ajutorul fronturilor vopsite, despre parteneriatul de lungă durată cu Nika Utilaje, care a făcut ca tranziția către producția de fronturi să fie simplă, despre clienți și vânzări online și despre planuri de viitor.
Nevoia de fronturi personalizate
Au început activitatea cu ani în urmă cu producția de mobilier personalizat și colaborau frecvent cu arhitecți și designeri. Se adresau unui segment de piață format din cei care voiau mobilier care să-i reprezinte. Au înțeles repede că “secretul unui mobilier frumos și elegant ce transformă mobila într-o piesă unică sunt ușile personalizate”.
Dar în același timp au descoperit lipsa acestor uși de pe piața românească, fiind obligați deseori să apeleze la cele aduse de afară. Așa a apărut ideea de a le produce. Cunoșteau piața, știau că există în țară producători mari de uși vopsite, dar voiau să meargă pe o producție de nișă, practic să pornească de la ce-și doresc clienții.
“Suntem printre puținii care facem modele custom și 3D. Adică, dacă un client a văzut undeva un model de uși pe care si l-ar dori pentru mobilier, ne contactează și îi spunem dacă se poate face sau nu. Până acum, însă, nu am avut situații când nu am putut îndeplini o cerință. Noi ne-am orientat, prin prisma capacității pe care o aveam în producție, adică forța umană, tehnologie și utilaje, spre nișa aceasta de custom, 3D, într-un cuvânt, personalizată. Clienții noștri sunt în special arhitecți – birouri de arhitectură și designeri de interior.”
Ceea ce le-a dat curaj a fost impactul avut asupra potențialilor clienți încă de la început și flexibilitatea liniilor de producție gândite împreună cu Nika Utilaje.
“Anul trecut (2019, n.r) am participat la Design Hub cu mostre de uși 3D și feed-back-ul a fost foarte bun. Au venit două arhitecte care ne-au spus că se bucură că în sfârșit există cineva și în România care poate face ceea ce vedeau doar la saloanele de mobilă din Italia. Asta nu înseamnă că vrem să facem un produs scump, de neatins. Scopul nostru este să facem un produs de calitate, altfel, să ne întâlnim cu designerul, cu arhitectul, cu clientul final astfel încât toată lumea să fie mulțumită.”
Pentru obținerea unor fronturi de calitate este nevoie de utilaje performante și oameni pregătiți
Pentru obținerea unor uși care să întrunească atât cerințele de calitate cât și pe cele de personalizare se bazează pe echipa din fabrica de la Drăgănești, Olt. Acolo lucrează șeful de fabrică, cu o vechime de peste 15 ani în fabricarea mobilierului și inginerul CNC, supranumit și Wizard (vrăjitorul). El este cel “vinovat” pentru personalizarea fronturilor cu modele deosebite și diverse. Aptitudinile “Vrăjitorului” și performanțele CNC-ul Masterwood de la Nika Utilaje au ca rezultat obținerea unor fronturi unice.
Autor: Mihaela Radu
Pentru a citi mai departe CLICK AICI!